AUTOMAAT TUNING

Stage 1/2/3 | Alle merken | 5 Jaar garantie! | v.a. 250€

DSG STAGE 1
299
Comfort
i.c.m. een tune 249
Kortere schakeltijden D+S+M
Verhoogd Koppelbegrenzer
Verhoogd Schakeldruk
Launch +€150
Aangepaste Take-Off +€150
DSG STAGE 2
449
Sport Performance
i.c.m. een tune 399
Kortere schakeltijden D+S+M
Verhoogd Koppelbegrenzer
Verhoogd Schakeldruk
Launch (Gratis)
Aangepaste Launch RPM
Automatisch schakelen M uit
Aangepaste Max RPM D+M+S +€50
Aangepaste Take-Off +€150
DSG STAGE 3
649
Race Performance
i.c.m. een tune 549
Kortere schakeltijden D+S+M
Verhoogd Koppelbegrenzer
Verhoogd Schakeldruk
Launch
Aangepaste Launch RPM
Automatisch schakelen M uit
Aangepaste Max RPM D+M+S
Aangepaste Take-Off
Koppelingsdruk 10.5 bar, 12.5 Bar, 14 Bar, 18.5 Bar
BMW STAGE 1
299
Comfort
i.c.m. een tune 249
25% Kortere schakeltijden D+S+M
Verhoogd Koppelbegrenzer
Verhoogd Schakeldruk
XDrive Uitschakelen + €299
BMW STAGE 2
399
Sport Performance
i.c.m. een tune 249
40% Kortere schakeltijden S+M
Verhoogd Koppelbegrenzer tot 800nm
Verhoogd Schakeldruk
Launch (indien besch) +€75
XDrive Uitschakelen + €299
BMW STAGE 3
449
Race Performance
i.c.m. een tune 299
60% Kortere schakeltijden S+M
Verhoogd Koppelbegrenzer tot 1000nm
Verhoogd Schakeldruk
Launch (indien besch)
Echte handmatige modus!
XDrive Uitschakelen + €299

BMW STAGES 1,2 ,3 & 4

Welke past het beste bij jou? Hieronder leggen we kort uit wat de verschillende stages inhouden.

Stage 1
De Stage 1 setup is gemaakt voor de sportieve, maar toch zuinige bestuurder. De set-up maakt gebruik van het lage koppel van de motor en laat je rondvliegen in de D-modus in ver onder 2000 toeren per minuut. Een overschakeling naar de S / M-modus transformeert de transmissie en geeft u kortere schakeltijden en rev-matching terugschakelen zonder in te boeten aan comfort. Koppelbegrenzers worden verhoogd in alle versnellingen om het potentieel van getunede motoren te kunnen benutten.

Stage 2
De Stage 2-tune is gemaakt voor mensen die het meest van hun ritten op straat willen genieten. De herziene Torque Converter-setup biedt een snappy take-off gevoel op elk moment dat u het gas opzoekt, de verkorte schakeltijden in de D / S / M-modi wassen het trage schakel-gevoel weg dat BMW in deze transmissie heeft geïmplementeerd. De Sport-setup is ook de beste keuze voor mensen met getunede motoren. De verhoogde torsie limieten maken maximaal koppel in alle versnellingen mogelijk.

Stage 3
De Stage 3 verhoogt de lat op elk aspect. In de D-modus is deze tune vrijwel gelijk aan de stage 2. De overgang naar de S- of M-modus maakt hier echter het grote verschil. De schakeltijden worden tot een minimum beperkt. Comfort tijdens het rijden wordt iets minder ten gunste van pure snelheid. Bij terugschakelen ervaart u directe en zeer hoorbare rev-matching. Toerenbegrenzers worden in alle versnellingen verwijderd om de bestuurder volledige controle te geven. De Race tune biedt voor het eerst een echte handmatige modus in niet BMW M voertuigen! Koppelbegrenzers worden verhoogd tot 1000 Nm zodat er ruimte is voor geavanceerde tuning van de motor. De lijndrukken zijn waar nodig verhoogd om de maximale torsie-capaciteit van de 6 of 8-traps versnellingsbak te verhogen. Als je met je voertuig drift, naar circuitrails gaat of gewoon altijd volledige controle wilt, is dit de tune voor jou!

Stage 4
Stage 4 is gelijk aan stage 3 in de D-modus en de M-modus. In de sportstand schakelt deze map echter exact zoals een ervaren coureur het zou doen. Deze map is geschikt voor als je de laatste honderdsten van secondes op het circuit wil winnen. Deze tune is echter niet geschikt voor straatgebruik, omdat de automaat geen rekening meer houdt met situaties zoals deze in het normale verkeer voorkomen. Het plaatsen van deze tune (indien beschikbaar voor je auto) is dan ook volledig voor eigen risico.

AUTOMAAT TUNING VS STANDAARD BMW SOFTWARE

– Versnelling weergeven in dash in D / S / M-modus
– Geoptimaliseerde schakelpunten in Drive voor een betere acceleratie bij gedeeltelijke en vollast situaties
– Vroeg terugschakelen bij zwaar remmen in de D-modus
– Tot 20% snellere schakeltijden in de D-modus
– Tot 60% snellere schakeltijden in M-modus
– Geoptimaliseerd opwarmgedrag (snellere transmissie-verwarming, soepeler schakelen)
– Agressieve throttle blips op terugschakelen in M-modus
– Aangepaste koppelbegrenzing voor maximaal 1000 Nm (737 ft.lb)
– Herziene lijndruk tabellen
– Maximale lijndrukverhoging 12%
– Ware handmatige modus (geen opschakelen bij de toerenbegrenzer)

IS MIJN AUTO GESCHIKT?

Vrijwel iedere BMW geproduceerd tussen 2005 en 2011, met een automaat is geschikt voor automaat tuning! Het gaat hierbij om de modellen 1-serie (E81, E82, E87, E88), 3-serie (E90, E91, E92, E93), 5-serie (E60, E61), X-series (E70, E71) en de Z4 (E89). Deze modellen zijn vrijwel allemaal uitgerust met een 6HP automatische transmissie van ZF en daarmee geschikt voor deze prachtige upgrade!

Sinds begin 2019 zijn ook voor de nieuwere F-series transmissie flashes beschikbaar. De 3-series (F3x) en 5-series (F10/F11) hebben inmiddels ook ondersteuning. Dit wordt steeds verder uitgebreid. Wil je weten of je auto ondersteund wordt?

De oudere BMW’s met 5-traps automaat (E39 5-series, E38 7-series en E46 3-series) worden helaas niet ondersteund.